Dag 8 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Gerard, Andy, Anitra en Margo Hendriks - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Gerard, Andy, Anitra en Margo Hendriks - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Margo

Blijf op de hoogte en volg Gerard, Andy, Anitra en Margo

30 Oktober 2012 | Indonesië, Batavia

Hallo allemaal

Nou een dag vol cultuur snuiven , we zijn begonnen bij een Batik fabriekje , daar kregen we uitleg hoe de stoffen werden beschilderd , voor elke kleur een apart verfbad dus 26 kleuren betekend 26 dagen werk . We hebben gevraagd wat ze ( de dames die er werken ) verdienen per dag dit is voor 7 uur werken € 1.60 per dag en de omstandigheden zijn erbarmelijk .
Toen door met de Becak toer ,dat zijn fietsen met een stoeltje met kap voorop (zie foto,s ) dit was erg leuk om lekker rondgereden te worden , we werden afgezet bij het paleis van de sultan , indrukwekkend maar het was erg heet ( 36 graden ) Voor de lunch naar een leerfabriekje dit was eigendom van een Nederlands echtpaar , aan de overkant hadden ze ook zelf een Nederlands restaurant met op de kaart hutspot , rode kool met appeltjes en eigengemaakte appeltaart , ook nog naar een zilver atelier en toen mochten we eindelijk terug naar het hotel om een duik te nemen in het mooie zwembad.
S, avond hadden we een diner met een echte Javaanse dans ( het Ramajana ballet mooi maar het duurde eigenlijk te lang .
Nog even koffie gedronken in de lounge van het hotel waar we met 7 man over de grond kropen om ons Anitra,s knopje te zoeken van haar mobiel , ze kan nu niet meer bellen nie , sms'en nie en nu ook nie fotograferen nie!!!!!

Welterusten xx

Dag 9

Goedemorgen , vanochtend om 9.00 uur verzamelen bij de bus , we gingen naar de Hindoe tempel Prambanam , deze staat ook op de werelderfgoed lijst deze is zeker zo mooi als de Borobudoer.
We zweten de pan uit , weer 36 graden en een hele hoge luvhtvochtigheidsgraad . Deze tempel heeft veel schade op gelopen door aardbevingen en uitbarstingen van de vulkaan Merapi . In 2006 zijn hier 7 duizend mensen overleden .Van ze 240 tempels zijn er inmiddels 18 gerestaureerd nog 222 te gaan .nadien zijn we met de groep gaan fietsen door de binnenlanden , en in de dorpjes aan de kinderen tandpasta uitgedeeld , veel foto's gemaakt en we zijn goed aangekleurd ( ons Andy is weer vuurrood en een attractie op zich , iedereen wil met hem op de foto , onze eigen Boedha ) Ons pap geniet maar is wel moe van het drukke programma , maar de hele groep is erg lief voor hem en noemt hem opa . S,middags hadden we geen programma dus gezwommen , gewinkeld en lekker gerelaxed .

Selamat malam xx

Dag 9

• 30 Oktober 2012 - 18:17

Miranda:

Hoi allemaal

Fijn om te lezen dat alles goed gaat en jullie het naar je zin hebben.
    Nog heel veel plezier,geniet ervan.
    Knuffel en de groetjes uit dit koude kikkerland.
    Dikke kus voor mijn rode boedha xxx

• 30 Oktober 2012 - 19:44

De Vosjes:

Hallo fam. Hendriks
    Wat zullen jullie bij terugkomst veel te vertellen hebben hetgeen je gezien hebt,en dat het warm is geloof ik ook wel,dat weet ikvan Harrie rn Lotje die zijn daar ook geweest.
    Dat vochtgehalte is niet fijn,maar de bezienswaardigheden zijn onvergetelijk zeiden ze,maar dat geld ook voor jullie.
    Geniet met volle teugen en lieve groetjes van de vosjes