Dag 2 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Gerard, Andy, Anitra en Margo Hendriks - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Gerard, Andy, Anitra en Margo Hendriks - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Anitra en Margo

Blijf op de hoogte en volg Gerard, Andy, Anitra en Margo

25 Oktober 2012 | Indonesië, Batavia

Hallo lieve mensen , zo begint roos onze gids de nieuwe dag.
Vandaag om 8uur vertrokken naar Bandung , bij het verlaten van de stad het nationaal monument aangedaan . De tegenstellingen zijn enorm , gisteren pure armoede en vandaag kon de luxe niet op . Mooie gebouwen ,tuinen maar de meeste indruk maakt de chaos op de weg .Jakarta heeft dan ook 12 miljoen inwoners ,waarvan de helft op scooters rijd Kris kras door elkaar .
Op weg naar Bandung hebben we een schitterende botanische tuin aangedaan , waar ik ben lek gestoken ondanks de deet . Via de puncak pas , door uitgestrekte theeplantage's om half 8 aankomst in hotel Papandayan . Kei mooie kamers chic Italiaans gegeten , en het was niet te vreten !

De volgende dag (dag 3 ) een stads tour met je raadt het nooit Dick een bezoek aan een begraafplaats het Pandu kerkhof , waar wij aan de plaatselijke beheerder vroegen of dit toevallig het ereveld was waar Herman van de Fange begraven lag .( we hadden geen adres bij ons omdat we dit op onze vrije dag wilden doen ) wat bleek we zatten goed , maar we herkende het niet van de foto's omdat we via de achteringang binnen kwamen . Erg byzonder . Jullie pap heeft een mooie en vredige plek . Nadien zijn we naar het stadhuis gegaan , en het plaatselijke postkantoor / museum . Na de lunch ( voor de verandering weer nasi goreng ) een bezoek gebracht aan het angklung muziek schooltje waar Javaanse kinderen muziek maken en zingen , was super ! wij zatten natuurlijk weer voorop en waren de pineut , we moesten mee de dansvloer op . Door het offerfeest morgen was het giga druk met koeien schapen geiten op of in de auto ,op de scooter , zelfs hebben we ze gezien in de riksja . Pas om 7 uur terug in het hotel , snel douchen en met mensen uit onze groep (10 stuks ) in een taxi busje voor 1000000 roepia een restaurantje gezocht , in de bocht ging het bijna mis , we gingen met 2 wielen door de bocht omdat we topzwaar waren ,een hilarische toestand , we hebben heel de avond verrees gelachen ( dit mag ik niet van ons Anitra schrijven )

Tot morgen en voor onze mannen en kids een dikke kus xxxx

• 25 Oktober 2012 - 19:58

Marco & Rita:

Fijn om te lezen dat jullie het prima naar jullie zin hebben. Kan niet wachten op de foto's.
    Geniet ze nog...
    XXX ons

• 25 Oktober 2012 - 20:43

Miranda:

Leuk die verhalen,,,kijk elke dag of er al een nieuwe opstaat,,,, op naar het volgend verhaal en misschien een fotootje ??? Dikke kus xxxx

• 25 Oktober 2012 - 20:58

Mart Faassen:

hoi famielie

hoe is het met jullie met ons is alles goed met luca ook mama
    ze is heel lief . ik moet alleen elke morgen om 6.30 op staan en dat is jammer.
    ik hoorde dat alles goed gaat met jullie en leuke verhalen heb jullie al geschreven
    ik mis je mam en ik hoop dat het snel voor bij is voor mij maar voor jullie niet

gr mart ja zoon

• 26 Oktober 2012 - 10:52

De Vosjes Ad En Nelly:

Fijn om te weten dat jullie het naar je zin hebben,erg mooie foto's en zo helder.
    Ik hoop dat ook jullie pap weer de goede weg is ingeslagen wat betreft het ziek zijn.
    Geniet van het mooie land ,en wij volgen jullie.
    Lieve groetjes de vosjes

• 26 Oktober 2012 - 14:50

Esther:

hoi margo en de rest van de famile,

volgens mij hebben jullie de reis van jullie leven.
    Fijn dat het jullie het naar de zin hebben, heb de foto's bewonderd en de mooie verslagen gelezen.
    geniet er saampjes van.
    groetjes van de leemansjes xxx